Chodź, pomaluj mój świat

Nie od dziś wiadomo, że barwy, które nas otaczają wpływają na nasze samopoczucie i usposobienie. Wielu z nas lepiej czuje się pośród zieleni, czy to lasu czy parku, niż pośród przygnębiającej czerni i szarości. Kolory mogą pobudzać lub wyciszać, dodawać energii lub przygnębiać, inspirować bądź rozpraszać. Dziś zapraszam Was do lektury małego przewodnika, by dowiedzieć się jak poszczególne barwy wpływają na nasze samopoczucie i jak możemy tę wiedzę wykorzystać.





Na pierwszy ogień idzie czerwień, barwa przywołująca gorącą, płomienną miłość. Kolor żywy, widoczny i pobudzający. Generuje energię, ale może denerwować. Jest symbolem ognia, ciepła. Daje duży efekt, przyciąga uwagę. Wskazany dla przemęczonych, ospałych, pozbawionych woli walki, spragnionych sukcesu i doznań zmysłowych. Niewskazany dla choleryków i ludzi zestresowanych. Lepiej unikać czerwieni w sypialni, gdyż może powodować problemy ze snem.

Biel jest kolorem nieograniczonej przestrzeni i nieskazitelnej czystości. Przynosi spokój i dobre samopoczucie. Łagodzi emocje. Jest dobrym lekarstwem na stres, daje poczucie swobody. Pozwala na łatwe formułowanie myśli, nowych pomysłów. Chętnie otaczają się nim osoby dynamiczne, samodzielnie kierujące swoim życiem, otwarte na nowe pomysły i plany. Niewskazany dla osób samotnych i potrzebujących sprawnego działania. 
źródło: Westwing

Żółty to kolor gorących plaż i letnich wspomnień. Wywołuje w nas radość i pobudza do życia. Jest najjaśniejszym kolorem, swoistym zastrzykiem pewności siebie, poleca się go osobom, które unikają podejmowania decyzji. Rozładowuje napięcia i konflikty. Jego przesyt powoduje jednak irytację, pogarsza samopoczucie. Niewskazany dla osób wrażliwych na krytykę i niestabilnych.
źródło: Westwing

Różowy jest barwą romantycznych spacerów i kolacji we dwoje. Pobudza organizm, zjednuje sympatię, sprzyja czerpaniu przyjemności z zabawy. To kolor osób pewnych siebie, lubiących ryzyko, spragnionych miłości, jak również potrzebujących zainteresowania i współczucia. Niewskazany dla osób niedojrzałych emocjonalnie, gdyż może je przytłaczać.

Pomarańczowy oznacza radość, młodość, nowoczesność, otwartość. Sprzyja pogodnym myślom. Przywraca chęć do życia, zwiększa motywację do działania, podnosi poczucie własnej wartości. Niewskazany dla osób, które czują się osamotnione, zagubione.

Niebieski przywołuje wspomnienie beztroskich chwil pod błękitem nieba w otoczeniu spokojnej głębi oceanu. Dodaje lekkości, spokoju, relaksu, pobudza do pracy. Jest symbolem zarówno lodowatej, zimowej pogody, jak i rześkiego powietrza. Wskazany dla wyczerpanych psychicznie, potrzebujących spokoju i wypoczynku. Sprzyja samodzielności, wspiera intuicję, ułatwia podejmowanie decyzji. Niewskazany dla przygnębionych i zdenerwowanych.
źródło: Westwing

Zielony jest jednym z najbardziej odprężających kolorów, symbolizuje wiosenne wzgórza. Wywołuje uczucie spokoju i bezpieczeństwa. Zieleń nie powoduje ani pasywnych, ani aktywnych odczuć. Zalecany dla nadmiernie aktywnych, mających trudności z podejmowaniem decyzji i zachowaniem jasności sądów. Zwiększa optymizm, wiarę w siebie i innych. Niewskazany dla potrzebujących energii do działania, sprzyja nudzie, powolności i bierności.
źródło: Westwing

Fioletowy przywołuje mistyczne i zagadkowe reminiscencje. Niezwykle łagodny kolor. Ułatwia zrozumienie własnych potrzeb. Wskazany dla pragnących zgody i miłości, ciszy i spokoju. Niepolecany osobom o niskiej samoocenie.

Brązowy to wypoczynek na wiklinowej kanapie, wśród zapachu jesiennego lasu, wypalanej ziemistej glinki. Kolor bezpieczny i ciepły. Sprzyja on skrywaniu uczuć. W dużej ilości może przygnębiać. Jest to barwa, która naturalnie towarzyszy naszemu życiu codziennemu i roztacza atmosferę spokoju i harmonii. Wskazana dla osób spragnionych życiowej stabilizacji i bezpieczeństwa. Niewskazana dla osób zamkniętych w sobie, skrywających emocje, o niskim poczuciu wartości.
źródło: Westwing

Czarny to kolor magii, czaru i tajemnicy. Działa wspierająco, inspirująco, ale także ochronnie. Przeciwdziała niepożądanym zmianom. Wskazany dla osób niezależnych, opanowanych, pełniących funkcje kierownicze. Sprzyja trwaniu przy własnych opiniach i nieuleganiu presji. Niewskazany dla osób niepewnych siebie, przygnębionych i załamanych. Sprzyja alienacji, stymuluje odczucia ograniczenia.
źródło: Westwing

Na koniec mała ciekawostka. Od 16 lat Pantone – amerykańska firma działająca w przemyśle poligraficznym z siedzibą w New Jersey, spośród tysiąca gotowych kolorów wybiera ten jeden, który ma być najmodniejszy. Wszystko wskazuje na to, że również tegoroczne barwy, subtelna Rose Quartz i spokojna Serenity, podbiją serca na całym świecie. Firma Westwing opracowała mały skrót po kolorach roku 2016, dzięki czemu można dowiedzieć się o nich wiele więcej, a także dobrać poszczególnie dodatki do wnętrz. Westwing.pl to bowiem klub zakupowy, którego działanie opiera się na krótkoterminowych kampaniach sprzedażowych. Nad selekcją produktów, które pojawiają się w ofercie czuwają doświadczone stylistki i projektantki wnętrz. Na stronie prezentowany jest gros produktów, które można obejrzeć, poczytać o nich, a w końcu także kupić. Dodatkowo Westwing prowadzi magazyn online, w którym można znaleźć inspirująco-poradnikowe artykuły. Można się tam dowiedzieć wielu rzeczy, m.in. o tym, jak funkcjonalnie urządzić swoje mieszkanie, taras czy ogród. Podpatrzeć można również pomysły na aranżacje, które zainspirują do zmian.

Więc Ty dziś jakim kolorem pomalujesz swój świat?

* Post powstał przy współpracy z marką Westwing

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Serdecznie zapraszam do komentowania :)

Proszę osoby anonimowe o podpisywanie się, co ułatwi identyfikację w razie pytań.

Jeśli treść artykułu przypadła Ci do gustu lub w jakikolwiek sposób pomogła, kliknij Lubię to albo Poleć mnie w Google. Dziękuję!

BARDZO PROSZĘ NIE REKLAMOWAĆ SWOJEGO BLOGA. BĘDĘ TRAKTOWAĆ TO JAKO SPAM I USUWAĆ.

Popularne posty

Kobieta z sercem || relacje międzyludzkie, szczęście, motywacja, komunikacja, samorozwój © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka